دوستداران حیوانات

ساخت وبلاگ

کنگو و تیمنه از نژادهای طوطی خاکستری می باشند، کنگو نسبت به تیمنه بزرگتر و پرهای دم این نژاد روشن تر است. این پرنده در غرب و مرکز آفریقا زندگی می کند و نام علمی این پرنده  Psittacus Erithacus  می باشد.

کنگو و تیمنه دارای دم کوتاه و قرمز رنگ می باشند ولی نسبت به بقیه طوطی ها پر و بال رنگی زیادی ندارند. یکی از دلایل توجه به این پرنده دارا بودن هوش و قدرت سخن گفتن می باشد که علاقه مندان بسیار زیادی را جدب خود کرده است.

به دلیل اجتماعی بودن طوطی علاقه ی زیادی به هم نشینی با هم نوعان خود دارد و این موضوع باعث دوستی پرنده با انسان نیز شده است به طوری که اگر صاحب این پرنده ناراحت یا عصبانی شود این پرنده به راحتی درک خواهد کرد و عکس العمل نشان می دهد. این پرنده به توجه و محبت بسیار زیادی احتیاج دارد و بی توجهی باعث افسردگی و استرس در این پرنده می شود و هم چنین باعث این می شود که پرنده مهاجم شود به کندن پرو بال های خود بپردازد.

این پرنده به یک صاحب که به او توجه بسیار زیادی کند و بخشی از وقت خود را با پرنده بگذراند نیاز دارد.

 

طوطی می تواند بیش از صد لغت را یاد بگیرد و زمانی که این لغات را به خوبی فهمیده باشد می تواند به درستی بیان کند و هم چنین توانایی این را دارد که  هر صدایی را شنیده باشد مثل صدای تلفن و .. را به خوبی تقلید کند.

آموزش دادن به طوطی بسیار لذت بخش خواهد بود. زمانی که به این پرنده می خواهید یک کامه را یاد بدهید باید شکل های مختلف کلمه را ادا کنید مثلا یک بار با صدای بلند، یک بار با صدای کم و یا با تن صداهای مختلف و زمانی که به طوطی در حال آموزش هستید حتما به صورت مستقیم به او نگاه کنید تا پرنده بفهمد که به او میخواهید سخن گفتن را یاد بدهید.

اصول نگهداری طوطی خاکستری

برای تهیه قفس باید حداقل از قفس با سایز ۳۶ در ۳۶ به همراه یک میله در داخل قفس به قطر یک سانتی متر استفاده کنید.

طوطی ها جویدن را بسیار دوست دارند و امکان دارد اگر قفسش در کنار یک کار چوبی یا پارچه ای باشد پرنده آن را جویده و از بین ببرد، در واقع این کار اشتباه پرنده نیست بلکه یکی از خصایص او است.

دوستداران حیوانات...
ما را در سایت دوستداران حیوانات دنبال می کنید

برچسب : نگهداری طوطی ,اصول نگهداری طوطی ,طوطی خاکستری ,نژادهای طوطی, نویسنده : پیمان میرانشاهی myloveanimal بازدید : 255 تاريخ : يکشنبه 31 تير 1397 ساعت: 0:13

کبک از جمله پرندگانی است که هیچ گونه اصلاحات ژنتیکی برای پرورش بر روی آن صورت نگرفته است؛ یعنی در پیامدهای حاصل از پرورش، نه طول دوران پرورش این پرنده کاهش یافته است و نه وزن آن افزایش دارد.

 

تفاوت کبک پرورشی با وحشی

به طور کلی از لحاظ ظاهری و ریخت ­شناسی تفاوتی بین هیچ یک از کبکهای وحشی در طبیعت یا پرورشی احساس نمی­شود؛ مگر این که به آشفتگی پرها و بلندی نوک در گونه پرورشی کبک و ظاهر آراسته و شکوهمند گونه وحشی توجه شود.

از نظر رفتارهای فیزیکی نیز می­توان تفاوت­هایی را بین گونه ­های وحشی و پرورشی مشاهده کرد؛ به طوری که کبک وحشی بسیار چابک، آماده به پرواز با پروازهای درست و حسابی است اما کبک پرورشی کمتر حاضر به پرواز می­شود. حتی گونه­ای که در قفس پرواری رشد کرده ­اند نیز اشتیاقی به پرواز بلند ندارد. بنابراین تنها راه دقیق اثبات این که  یک کبک، پرورشی یا وحشی است، انجام آزمایشات ژنتیک خواهد بود که هنوز در ایران رایج نشده است.  

معمولا در پرورش کبک با توجه به این نکته که بخواهند آن را به شکارگاه ارسال کنند یا با هدف تولید گوشت به دو صورت متفاوت می­شود و از آنجا که شخصیت پرنده در هفتاد و دو ساعت اولیه بیرون آمدن از تخم شکل می­گیرد نحوه برخورد با توجه به دو هدفی که ذکر شد متفاوت است.

اگر کبک­ها برای ارسال به شکارگاه ها پرورش می­یابند از تماس­های غیرضروری انسان محفوظ نگاه داشته می­شوند و این تماس به کمترین تعداد کاهش می­یابد؛ حتی از وسایل آبخوری و دان­خوری اتوماتیک برای غذادهی آنها استفاده می­شود و بعد از حدود سه ماه به قفس­های پرواری که آنها را آماده ارسال به شکارگاه می­کنند منتقل می­شوند و فردی که از آنها نگهداری می­کند در طول دوران پرورش لباس یکسانی به تن دارد. اما در پرورش کبک با هدف تولید گوشت رعایت این نکات ضرورت ندارد و مراحل عمومی رشد این پرنده طی می­شود.

کبک‌ها را شکار نکنید

حضور کبک­ها یکی از راه‌های طبیعی موثر در مبارزه با آفات گیاهان هستند؛ آفات کلیدی و خطرناک مزارع غلات مانند سن گندم.

محمد سمیعی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، کبک را یکی از راه‌های طبیعی موثر در مبارزه با آفات گیاهان می­داند و معتقد است: هر عدد سن مادری در متر مربع از یک هکتار مزرعه قادر است، بسته به نوع محصول بین ۸۰ تا ۱۲۵ کیلو خسارت وارد کند. سن گندم همچنین می‌تواند از ۷۰ تا ۲۱۰ عدد تخم گذاشته که به طور میانگین ۱۵۰ تخم به بار می‌نشیند و در صورتی که مبارزه شیمیایی انجام نشود، محصول مزرعه بین ۵ تا ۳۰ درصد از نظر کیفی خسارت دیده و دچار سن‌زدگی می‌شود که غیرقابل مصرف برای دام و انسان خواهد بود.

او می­گوید: سن غلات، دشمنان طبیعی فراوانی دارند که طی سال‌های گذشته جمعیت آن‌ها کاملا در حد نرمال و طبیعی حفظ شده بود، اما دخالت بشر در طبیعت که شامل چرای مفرط مراتع، سم‌پاشی‌های بی‌رویه باغات و مزارع با سموم با طیف اثر وسیع و ماندگاری بالا و شکار بی‌رویه پرندگان به خصوص شکار کبک منجر به کاهش شدید جمعیت دشمنان طبیعی این آفت مهم و خطرناک گندم و جو شده است.

نکته جالب این است که سن گندم به منظور عبور از شرایط دیاپوز زیر پوشش بوته‌ها در ارتفاعات رفته و کبک نیز برای تغذیه از بذور گیاهان پوشش بوته‌ها را بر هم زده و سن‌ها را شکار می‌کند.

هر کبک قادر است روزانه ۲۰ تا ۵۱۰ عدد سن شکار کند و به طور متوسط هر کبک طی مدت حضور خود در کوهستان حداقل ۱۲۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰عدد سن را شکار و از آلودگی میانگین یک تا دو هکتار مزرعه گندم به این آفت جلوگیری می­کند.

حال اگر در هر دره و کوهستان، جمعیت قابل توجهی کبک حضور داشته باشد، ضمن زیبا و مفرح بودن طبیعت به مرور جمعیت سن غلات نیز به تعادل خواهد رسید و همه ساله از آلودگی مزارع و خسارات جبران‌ ناپذیر و مصرف سموم شیمیایی در مزارع جلوگیری خواهد شد

 

دوستداران حیوانات...
ما را در سایت دوستداران حیوانات دنبال می کنید

برچسب : تفاوت کبک پرورشی با وحشی ,پرورش کبک,رفتارهای فیزیکی ,کبک, نویسنده : پیمان میرانشاهی myloveanimal بازدید : 336 تاريخ : يکشنبه 31 تير 1397 ساعت: 0:09

برای نگهداری پرنده در کنار سگ و گربه رعایت چه مواردی ضروری می باشد؟

حیوانات همدم انسان ها هستند. وجود حیوانات در زندگی انسان ها به خصوص کودکان و نوجوانان باعث ایجاد احساس تعهد و مسئولیت در آن ها می شود. مخصوصا اگر یک فرزند در خانه دارید، حیوانات خانگی راه حل مناسبی برای ایجاد شادی و انرژی و افسرده نشدن در کودکان شما می باشد.

  1. قفس پرنده حتما باید روی پایه مخصوص قفس و یا میز قرار بگیرد. روی زمین قرار دادن قفس پرنده موجب ترس و استرس در پرنده می شود. سعی کنید قفس را در گوشه ای از خانه قرار بدهید که یک طرف قفس رو به دیوار باشد و فاصله میله های قفس از یکدیگر کم باشد. قفس پرنده باید سنگین و محکم باشد. از قفس های زینتی با استحکام کم استفاده نکنید.
  2. نگهداری پرنده در کنار سگ و گربه، حتما قبل از ورود پرنده در خانه، سگ یا گربه شما آموزش دیده باشد و با محیط خانه آشنایی کامل داشته باشد تا با ورود پرنده در خانه مشکلی به وجود نیاید.
  3. اگر طوطی سانان را در خانه نگه میدارید، مراقب چشم و بینی سگ و یا گربه خود باشید زیرا منقار کج ها سابقه زیادی در گاز گرفتن دارند. پرندگانی مانند مرغ مینا و بلبل سانان به دلیل نوک تیزی که دارند، نیز تهدید بزرگی برای پت شما محسوب می شوند زیرا توجه زیادی به اشیاء براق مانند چشم سگ و گربه دارند.
  4. همیشه شکم حیوان خانگی خود را سیر نگه دارید تا به فکر شکار نیفتد زیرا گربه و سگ شما به طور غریزی حس شکار درونشان نهفته است.
  5. سعی کنید اگر پرنده اهلی است و پرواز نمی کند، پرنده را روی دست خود و در فاصله کمی از سگ و گربه خود قرار دهید. همیشه مراقب حمله حیوان خود به پرنده باشید. اجازه ندهید سگ و گربه پرنده ی شما را لیس بزنند و یا با پنجه های خودشان پرنده را لمس کنند. در صورت بروز چنین اتفاقی، سعی کنید علاوه بر اینکه استرس پرنده خود را کاهش می دهید، حس کنجکاوانه سگ و گربه خود را نیز کم کنید.
  6. توجه کنید که هر چه سن سگ و گربه شما کم باشد، همزیستی آنها با پرنده بهتر است.
  7. بیشترین مراقبت و رسیدگی به پرنده، باید در زمان بلوغ سگ و گربه باشد زیرا در هنگام بلوغ، حیوانات خشن تر و حس حمله بیشتری دارند.
  8. در آخر حیوانات دوست انسان ها هستند و با توجه و محبت بی رویه به یکی از حیوانات خانه، عوامل حسادت را در حیوان خانگی دیگر افزایش ندهید.    
دوستداران حیوانات...
ما را در سایت دوستداران حیوانات دنبال می کنید

برچسب : نگهداری پرنده در کنار سگ ,قفس پرنده,یوانات در زندگی انسان ها,عوامل حسادت, نویسنده : پیمان میرانشاهی myloveanimal بازدید : 297 تاريخ : يکشنبه 31 تير 1397 ساعت: 0:03

نگهداری و مراقبت از بچه گربه های یتیم

در مقاله امروز قصد داریم شما را با نکاتی درباره نگهداری و مراقبت از بچه گربه های یتیم آشنا کنیم؛ با پتچی همراه باشید.

 

در صورتی که امکان رسیدگی به بچه گربه ها در همان محل معین نیست نیاز به وسیله ای دارید تا تمام بچه ها را داخل آن گذاشته و به محل مناسب منتقل کنید.

نوزاد حیوانات اغلب توانایی تنظیم درجه حرارت بدن خود را ندارند و به کمک بدن مادر خود را گرم می کنند. دقت به این مساله از غذا دادن به بچه گربه ها بسیار مهم تر است. هیچ گاه به بچه گربه ای که بدن سردی دارد غذا ندهید. او توانایی بلع غذا را نخواهد داشت.

قبل از بردن بچه گربه ها به منزل اقدام به تهیه شیشه شیر، شیر مخصوص و سایر وسایل مورد نیاز کنید.

 

لوازم مورد نیاز بچه گربه

نگهداری از بچه گربه بسیار کار شیرین و جذابی است. هنگامی که توله گربه را به خانه می آورید، اولین لوازم خیلی ضروری برای نگهداری از بچه گربه، ظرف خاک و خاک مخصوص گربه آنتی باکتریال است که باید در نزدیک ترین محل زندگی گربه قرار بگیرد.

 

گربه ها به طور غریزی دستشویی خود را در خاک انجام می دهند. ظرف خاک گربه را باید جلو چشم توله گربه قرار دهید. در روز چندین بار با بیلچه مخصوص دستشویی، ظرف خاک گربه را تمیز کنید. ظرف غذا و آب گربه باید مخصوص پت و ضد مورچه باشد. آب تمیز همیشه باید در دسترس گربه قرار بگیرد.

 

 

تغذیه بچه گربه

غذای خشک مخصوص بچه گربه را از پت شاپ ها تهیه کنید. سینه مرغ آب پز رنده شده به همراه آب مرغ برای بچه گربه بسیار لذیذ و مناسب است

 

بیماری های رایج در هنگام نگهداری از بچه گربه

نگران نباشید، تنها بیماری مهمی که از طریق مدفوع گربه منتقل می‌ گردد، توکسوپلاسموز است که از طریق خوردن مدفوع گربه منتقل می‌ شود ( نه از نوازش‌ گربه )، پس احتمال بیماری مشترک با انسان تقریبا صفر خواهد بود.

 

وسایل مورد نیاز برای نگهداری از بچه گربه

شما باید برای بچه گربه نوزاد خود وسایل خاصی را تهیه کنید که به ترتیب در اینجا معرفی می‌ کنیم. مهم‌ ترین وسیله‌ ای که شما باید برای بچه گربه خود تهیه کنید جای خواب می باشد. بچه گربه های نوزاد مدت زیادی را به خوابیدن اختصاص می‌ دهند‌، بنابر این شما باید برای آن ها جای خوابی راحت و گرم فراهم آورید. اتاقی که جای خواب را در آن قرار می‌ دهید باید گرم باشد ، به این علت که بچه گربه های نوزاد‌ نمی‌ توانند سرما را تحمل کنند. سایر لوازمی که برای نگهداری از بچه گربه ها به آن ها نیاز دارید:

 

پتو و حوله ای برای گرم نگه داشتن بچه گربه

غذای مخصوص بچه گربه ها

اسباب بازی هایی نرم

بعد از گذشت چند هفته بچه گربه شما این وسایل را نیز احتیاج خواهد داشت :

 

خاک گربه

اسباب بازی

ظرف آب و غذا

سلامت بچه گربه

ظرف خاک

دوستداران حیوانات...
ما را در سایت دوستداران حیوانات دنبال می کنید

برچسب : بچه گربه ,خاک گربه ,غذای مخصوص بچه گربه ها ,وسایل مورد نیاز برای نگهداری از بچه گربه ,لوازم مورد نیاز بچه گربه, نویسنده : پیمان میرانشاهی myloveanimal بازدید : 324 تاريخ : چهارشنبه 27 تير 1397 ساعت: 21:02

نگهداری از خرگوش خانگی کوچک تا بالغ دوست داشتنی

 

مراقبت و نگهداری صحیح از انواع خرگوش خانگی دغدغه دوستداران این موجودات باهوش و دوست داشتنی میباشد. برای نگهداری از خرگوش های کوچک تا بالغ خانگی دوست داشتنی, شناخت صحیح آنها اهمیت زیادی دارد.خرگوش(Rabbit) جونده ای از رده پستانداران است که دارای چشمانی نسبتا درشت و لب بالایی شکاف دار میباشد. این حیوان گوشهای کوتاه یا بلند که دستهایی کوتاه به نسبت پاهاهای خود دارد. افراد بسیاری زمانیکه خرگوش زیبایی را به خانه خود میاورند اطلاعات لازم در این زمینه را ندارند دچار مشکلاتی میشوند. حتما سوالات بسیاری در ذهن شما وجود دارد که پاسخ آنها را در ادامه این مطلب از مجله پزشکی آسان طب خواهید یافت.

 

 

خرگوش‌ها حیوون خونگی‌های محبوبی هستن. اگر نگهداری ازشونو بلد باشین کارتون راحته. 

 

نگهداری از خرگوشا تا وقتی حواستون باشه که اونا خرگوشن کار ساده ایه. بعضی از مردم فکر میکنن خرگوش‌ها، گربه‌های گیاهخوارن! ولی حقیقت اینه که اونا حیوونای متفاوت با نیازهای متفاوتن. برای مثال باید حتما علوفه بخورن تا دندون‌هاشون سابیده بشه. خرگوش‌‌ها هم مانند سگ و گربه‌ها رنگ، سایز‌ و شکل‌های مختلفی دارن. نژاد کوتوله فقط دو کیلو وزن داره و اندازه نژاد فلمیش جاینت از گربه‌ها و از خیلی نژادهای سگ‌ها هم بزرگ‌تره. خرگوش‌ها حیوانات ترسو و آرومی هستن و اگر بچه‌کوچیک توی خونه دارین موقع تنها گذاشتنش با خرگوشتون خیلی مراقب باشین چون خرگوشا به راحتی آسیب می‌بینن. اگر آسیب ببینن یا بترسن برای دفاع از خودشون گاز میگیرن و چنگ میزنن.

 

عقیم کردن خرگوش‌ها واجبه و علتش تنها جلوگیری از بچه‌دار شدنشون نیست. خرگوشا به شدت به سرطان‌های دستگاه تولید مثلی حساسن. با عقیم کردن خرگوشتون از ابتلا به خیلی از بیماری‌ها جلوگیری میکنین.

 

 

 

 

چگونه از خرگوش خود مراقبت کنیم ؟

• خرگوش ها به لانه و سرپناه احتیاج دارند تا بتوانند در مواقعی که هوا مناسب نیست یا برای در امان ماندن از دست سگ و گربه و روباه، بتوانند به آن پناه بیاورند. این لانه باید کاملا پوشیده و گرم و خشک باشد و خرگوش را در برابر باد و باران حفظ کند. کف لانه را باید با پتو یا پارچه نرم پوشاند و هرچند وقت یکبار عوضش کرد تا همیشه تمیز بماند. خرگوش هر روز باید ورزش و فعالیت داشته باشد. پس او را به بیرون برده و بگذارید نور آفتاب به او بتابد و علف تازه بخورد.

 

 

 

اگر لانه را در فضای باز قرار داده اید، بهتر است حشره کش نصب کنید تا پشه و دیگر حشرات بیماری زا، خرگوش را مریض نکنند. این بیماری ها معمولا واکسن ندارند. هر دو روز یکبار لانه را تمیز کنید و کف آن را عوض کنید تا خرگوش بیماری پوستی نگیرد.

 

 

 

خَرگوش پستانداری است علفخوار، از تیره خرگوشان (Leporidae) و دارای اندامی شبیه به گربه و گوش‌های دراز و لب‌های شکافدار. دست‌های خرگوش از پاهایش کوتاهتر است؛ و بسیار تند حرکت می‌کند، و دارای انواع مختلف است. در حدود ۶ تا ۸ بچه به دنیا می‌آورد.

 

در هنگام زمستان به دلیل داشتن پوست سفید پیدا کردن او در برف دشوار است. تغییر رنگ پوست این حیوان مربوط به (ویژگی‌های حیات) است؛ و یعنی در زمستان سفید شدن پوست این جانور را می‌توان سازش با محیط ویژگی‌های حیات دانست. خرگوش قطبی سوراخ‌هایی به عمق ۲ متر در برف حفر می‌کند که این مکان جای مناسبی برای مخفی کردن کودکان به هنگام خطر است.

 

خاستگاه اصلی این جانور اسپانیا و آفریقای شمالی است[نیازمند منبع] اما به بعضی از کشورهای دیگر هم مهاجرت کرده‌است. این خرگوش گیاهان بومی را می‌خورد و باعث می‌شود که سایر جانوران گرسنه بمانند. این جانور همچنین محصولات کشاورزی را منهدم می‌کند و برای خود سوراخ‌های زیرزمینی حفر می‌کند.

 

یکی از گونه‌های خرگوش، خرگوش آنقوره است. با توجه به میانگین ۵ تا ۶ بچه در هر زایمان، می‌توانند ۵۰ الی ۶۰ بچه در سال تولید کنند. این نوع خرگوش می‌تواند از سه ماهگی باردار شود.

 

خرگوش‌ها بیش از ۴۴ گونه‌اند (اهلی و صحرایی). رنگ آن‌ها خاکستری و قهوه‌ای است. خرگوش‌های دست آموز رنگ‌های گوناگونی دارند. طول آن‌ها تا ۶۰ سانتیمتر و وزن آن‌ها تا ۵ کیلوگرم هم می‌رسد. طول عمر آن‌ها تا ۶ سال و دشمنان آن‌ها روباه، مار، عقاب، و انسان هستند. آن‌ها از نوع پستان‌داران هستند. سرعت خرگوش به ۴۰ کیلومتر در ساعت هم می‌رسد. خرگوش ماده قادر است که ۵ تا ۸ بچه به دنیا بیاورد.

 
دوستداران حیوانات...
ما را در سایت دوستداران حیوانات دنبال می کنید

برچسب : خرگوش خانگی,خرگوش‌ها,نگهداری از خرگوشا ,عقیم کردن خرگوش‌ها ,چگونه از خرگوش خود مراقبت کنیم, نویسنده : پیمان میرانشاهی myloveanimal بازدید : 292 تاريخ : چهارشنبه 27 تير 1397 ساعت: 21:00

سگ های خانگی

اگر به دنبال سگ های خانگی هستید حتماً اطمینان حاصل کنید که جای کافی در خانه و زمان کافی در زندگی خود برای آن دارید. سگ‌ها دوست دارند زیاد راه بروند و اگر شما فردی هستید که به میزان زیاد سرکار می‌روید سگ نمی‌تواند حیوان خانگی خوبی برای شما باشد.

 

گربه خانگی

اگر گربه خانگی دوست دارید می‌بایست درخانه از وسایلی استفاده کنید که ضد خش باشد و گربه نتواند به اثاثیه‌ی شما آسیب بزند. امکان دارد گربه‌ای داشته باشید که همواره در خانه از آن نگهداری می‌کنید، در این حالت شما باید اسباب‌بازی‌هایی داشته باشید تا حوصله‌ی گربه سر نرود.

 

ماهی

 

بهترین انتخاب برای خانواده‌های دارای کودک یا حتی نوزاد برای یک زمان محدود یا مکان محدود ماهی قرمز می‌باشد. به عنوان پایه کار می‌توانید به سراغ یک تنگ با یک جفت ماهی بروید یا یک آکواریم با جزییات بیشتر را بر پا کنید. ماهی قرمز به وسیله غذای ماهی موجود در فروشگاه‌های حیوانات خانگی روزانه تغذیه می‌شود. جای نگهداری یا مخزن باید هر هفته تمیز شود. ماهی قرمز در دمای 60 تا 70 درجه فارنهایت بهترین حالت را برای شنا کردن دارد. اگر از ماهی قرمز به خوبی مراقبت شود، می‌تواند برای پنج تا هفت سال زندگی کند و میدانیم که تا بیش از سی سال هم می‌تواند زندگی کند!

 

همستر

اگر شما به دنبال یک همستر، خوکچه‌ی هندی و یا موش صحرایی هستید باید یک قفس داشته و اطمینان حاصل کنید که آن را به‌طور مرتب تمیز می‌کنید. عوامل زیادی برای این نوع حیوانات وجود دارند مانند محل خواب، آب، یک محل پنهان شدن و غذا، این نوع حیوانات به جفت هم نیاز دارند.

 

لاک پشت

 

بهترین انتخاب برای دست‌آموز کردن تدریجی یک حیوان خانگی برای خانواده‌هایی که بچه‌های نوپا دارند لاک‌پشت است. لاک‌پشت به مخزنی که حداقل گنجایش 40 گالن آب را داشته باشد و محیطی که نور لامپ در آن می‌تابد احتیاج دارد. دمای ایده‌آل وابسته است به نوع لاک‌پشت، اما به طور کلی دمای مخزن باید در طول روز حدود 80 درجه و در شب 70 درجه فارنهایت نگه داشته شود. برای تعیین چگونگی تغذیه لاک‌پشت‌تان با مغازه‌های حیوانات خانگی مشورت کنید. احتمالاً اگر از لاک‌پشت به درستی مراقب شود 30 تا 40 سال زندگی می‌کن

 

قورباغه

بهترین انتخاب برای رسیدن به یک حیوان خانگی برای خانواده‌هایی که وقت کافی و بچه کوچک دارند قورباغه است. قورباغه انصافاً یک حیوان خانگی پرکار است یعنی وقت زیادی از شما می‌گیرد. آنها به یک آکواریوم که به خوبی تهویه می‌شود یا به محیطی که کاملاَ آب باشد یا بخشی آب و بخشی محیط خشک باشد احتیاج دارند. دما باید با گرمای لامپ حفظ شود. قورباغه‌ها به طور نمونه تخم گونه‌های مختلف سوسک، حشرات و لاروها را می‌خورند. در صورت مراقب صحیح از قورباغه‌ها میانگین عمر آنها بین 5 تا 15 سال است.

دوستداران حیوانات...
ما را در سایت دوستداران حیوانات دنبال می کنید

برچسب : سگ های خانگی ,گربه خانگی ,ماهی ,همستر ,لاک پشت ,قورباغه , نویسنده : پیمان میرانشاهی myloveanimal بازدید : 295 تاريخ : چهارشنبه 27 تير 1397 ساعت: 19:46

 

تفاوت ماهی آب شور و آب شیرین بسیار اساسی است و افراد با توجه به این تفاوت ها باید نوع ماهی و آکواریوم خود را انتخاب کنند. هزینه خرید ماهی آب شور بسیار بیشتر از ماهی های آب شیرین است. ماهی های آب شور بسیار زیباتر و رنگارنگ تر هستند. همچنین عمر آن ها نیز بیشتر است. ماهی آب شور بسیار حساس تر و شرایط زیستی سختی دارند. ماهی های آب شیرین نسبت به PHهای مختلف بسیار مقاوم تر هستند.

 

انواع ماهی آب شور

جراح ماهی آبی، خفاش ماهی، دلقک راه راه، جراح ماهی قهوه ای، دلقک ماهی خرمایی، جراح ماهی دم قیچی، جراح ماهی زرد، جراح ماهی پادر پلو، جراح ماهی ناسو الگانس، جراح ماهی دم زرد، جراح ماهی باله بادبانی، جراح ماهی شانه نارنجی، دلقک ماهی سبائی، دلقک ماهی پالان دار، دلقک ماهی دو خط، دلقک ماهی گوجه فرنگی، دلقک ماهی دارچینی، دلقک ماهی عمان و … .

 

انواع ماهی آب شیرین

اسکار، فرانتوسا، فلاور، سیچلاید گوره خری، جوئل فیش، گرین ترور، رامیزی، دیسکاس، پرت فیش، آنجل، پنکوسی، پوزه خرگوشی، نایف، دالر، پیرانا، اسکات سبز، گوپی و … .

 

 

دوستداران حیوانات...
ما را در سایت دوستداران حیوانات دنبال می کنید

برچسب : انواع ماهی آب شور ,انواع ماهی آب شیرین ,ماهی ,تفاوت ماهی آب شور و آب شیرین, نویسنده : پیمان میرانشاهی myloveanimal بازدید : 234 تاريخ : سه شنبه 26 تير 1397 ساعت: 23:04

این پرنده دوست داشتنی و البته سخن گو تنها زمانی به انسان خو گرفته و صدای او را تقلید می کند که از وقتی جوجه است توسط انسان بزرگ شود و به اصطلاح دستی گردد. پس اگر می خواهید مینایی داشته باشید که روی شانه هایتان نشسته و برای شما شیرین زبانی کند و اجازه بدهد که شما آرام نوازشش کنید، باید یک جوجه مرغ مینا را بزرگ نمایید.

هنگام خرید به سرحال بودن جوجه دقت نمایید و پرنده را از مراکز معتبر خریداری کنید. قیمت جوجه مرغ مینا به عوامل مختلفی بستگی دارد. حتی الامکان یک جوجه ی ۶ تا ۸ هفته ­ای خریداری کنید. بهتر است جوجه را تا چند هفته داخل کارتن نگهداری نمایید و به یاد داشته باشید که بهداشت داخل جعبه بسیار مهم است

 

تغذیه جوجه مرغ مینا

حالا شما دیگر والدین جوجه هستید و موظف به تغذیه آن. جهت تغذیه پرنده شما باید از پلت یا دانه پارسی که مخصوص مینا تهیه شده است استفاده نمایید. بدین ترتیب که مقداری دانه را با کمی آب خیس کرده و با دست فشار دهید تا نرم شود حالا دست خود را به سمت جوجه دراز کنید تا جوجه با دهانی باز به استقبال شما بیاید. کافیست تا دانه های خیس خورده داخل دست خود را به اندازه یک فندق در آورده و در دهان جوجه بگذارید. این کار باید از شروع صبح  تا اوایل شب هر ۲ الی ۳ ساعت یکبار تکرار شود و جوجه سیر گردد.

لازم است که بدانید جوجه به آب نیز نیاز دارد و شما باید با یک قطره چکان و یا  سرنگ گاهی در طول روز به جوجه آب بدهید. به یاد داشته باشید که برای هر وعده تغذیه جوجه باید مجزا غذا درست کنید و مابقی غذا را دور بریزید چرا که غذای مانده خیلی زود فاسد شده و باعث مسمومیت جوجه شما می گردد.

 

نگهداری جوجه مرغ مینا

بعد از حدود ۲ تا ۳ هفته که جوجه جان گرفت می توانید ظرفی برای آبتنی بگذارید. بیشتر جوجه ها خودشان با دیدن آب با رغبت تمام آبتنی می کنند اما اگر جوجه میلی نشان نداد هرگز به زور او را داخل آب نیندازید و یا خیس ننمایید بلکه انگشت خود را در آب حرکت داده تا جوجه با دیدن آن به آبتنی تشویق شود. در طول مدت نگهداری بهتر است یک کلمه را برای آن تکرار نمایید تا گوش جوجه با صدای شما آشنا شود. بعد از یک ماه شما یک جوجه جسور، کنجکاو و البته اهلی خواهید داشت که به صدای شما واکنش نشان می دهد. دیگر خودش می تواند غذا بخورد. شما می توانید بعد از این، جوجه را داخل قفس نسبتا بزرگ نگهداری نمایید و از داشتن چنین پرنده ای لذت ببرید.

 

آموزش سخنگو کردن مرغ مینا

باید در سنین پایین حداقل ۴ نوبت در هر روز باشد . صبح ساعت ۸ – ظهر ساعت ۱۲ – عصر ساعت ۵ – و شب ساعت ۹ آموزش سخنگو کردن مرغ مینا رو با کلمه هایی که راحت تر تلفظ میشود شروع میکنیم مانند سلام . در ساعت های ذکر شده رو بروی قفس بنشینید و با مینا صحبت کنید بعد شروع کنید به گفتن کلمه سلام. پس از گفتن اولین سلام ۱۰ ثانیه صبرکنید و مجددا تکرار کنید دوباره ۱۰ ثانیه بعد و الی آخر. . . این کارو به مدت ۵ دقیقه انجام میدید. پس از گذشت این زمان ؛ برای استراحت دو تا دونه انگور قرمز رو بهش بدین تا بخوره و ۵ دقیقه هیچی بهش نگید . بعد از گذشت مدت زمان ۵ دقیقه مجدداً همون مرحله اول رو براش تکرار میکنین به مدت ۵ دقیقه دقت کنید که هر زمان که مشاهده کردید مینا سعی میکند مثل شما تکرار کند سریع یک جایزه مثل همون دانه انگور بهش بدین و ادامه بدید بعد از مرحله سوم نوبت اول آموزش تمام شده و باید مجددا این تمرین رو در ساعتهای بعدی که گفتم تکرار کنید .

 

دستگاه جوجه کشی

 

مهمترین و اساسی ترین نوبت آموزش در شبانه روز ساعت ۹ شب هست . زمانی که مینا از صبح سه نوبت آموزش دیده و درشب با شروع تمرین کلیه کلماتی رو که از صبح شنیده رو در ذهنش ذخیره میکنه و درسکوت شب اونارو مرور میکنه   در این نوبت شما باید در فضایی که بدون هر گونه صدایی باشه با مینا تمرین کنید . سعی کنید در تاریکی شب باشه . یعنی در اون فضا تاریک باشه که مینا چشماشو ببنده . نگران نباشین با بستن چشماش نمیخوابه و داره به صدای شما گوش میکنه . فقط کاملا آرومه   به یاد داشته باشین که هیچ وقت توقع نداشته باشین که درحین آموزش یه دفعه مینای شما شروع کنه کلمه رو تکرار کنه پیشنهاد میکنیم گونه های مختلف میناها را هم مطالعه کنید. این تمرین ها باید تا روزی که مینا اولین کلمه رو گفت ادامه پیدا کنه . بعد از گفتن اولین کلمه شما به صورت رندم این کلمه رو در کنارش تکرار کنید به مدتی که مطمئن شدید دیگه کلمه سلام رو راحت تکرار میکنه و بعد از اون برین سراغ کلمه دوم   شروع صحبت کردن مینا هر زمانی میتونه باشه . شاید زمانی که شما اصلا پیشش نباشین باشه . اما مهم اینه که بعد از شروع دیگه مدام این کلمه رو تکرار میکنه   صدای مینا های جوجه در ابتدا لرزان است و هنگامیکه او سعی کند کلماتی را که با او تمرین کردید تکرار کند ، ممکن است آن صدا ها متفاوت با آنچه که شما از او خواستین باشه. حتی ممکن است آنها چیزهایی بگویند که اصلا ربطی به کلمه ای که شما به او یاد دادین نباشه. اما نگران نباشین تمرین را ادامه دهید و بدانین که صدای مینا به مرور واضح خواهد شد. یه نکته دیگه که یادم اومد اینه که دیدم خیلی از دوستان وقتی میرن پیش میناشون شروع میکنن براش سوت میزنن و یا مهمون که براشون میاد وقتی میخواد پرنده نگاشون کنه براش سوت میزنن   بزرگترین اشتباه کسانی که پرندشون سخنگو نمیشه همین سوت زدن هست . اگه مینا افتاد رو دور سوت زدن دیگه سخت کلمات رو یاد میگیره.

دوستداران حیوانات...
ما را در سایت دوستداران حیوانات دنبال می کنید

برچسب : جوجه مرغ مینا ,قیمت جوجه مرغ مینا ,تغذیه جوجه مرغ مینا ,مرغ مینا ,نگهداری جوجه مرغ مینا, نویسنده : پیمان میرانشاهی myloveanimal بازدید : 242 تاريخ : سه شنبه 26 تير 1397 ساعت: 23:02

اگر قصد خرید قناری دارید ابتدا باید مشخص کنید که برای نگهداری قناری چه نوعی را می خواهید. قناری ها دو دسته هستند. یک نوع آن به خاطر صدای آن هاست، یعنی آواز خواندن آن ها که قناری های آوازی (song canary) نام دارند و نوع دیگر به خاطر رنگ آن ها است که قناری های رنگین (colour canary) نام دارند. برای خرید قناری باید چند نکته را در نظر گرفت که ما در ادامه این نکات را برای شما بیان می کنیم.

 

نگهداری قناری در منزل

  1. قناری باید روی پاهایش بایستد.
  2. لوازم تزئینی در قفس قناری به کار نبرید.
  3. ساکت نبودن این پرنده نباید ساکت باشد.
  4. قفس قناری را ماهی یک بار ضدعفونی نمایید.
  5. در قفس این پرنده میله ی پلاستیکی گذاشته شود.
  6. چشمانی نافذ، آگاه و روشن و پرهایی نرم، صاف و شفاف
  7. سر زنده، سلامت، شاد و در ضمن جنب و جوشش زیاد باشد.
  8. به لوازمی که احتیاج دارند اهمیت بدهید (قفس و دیگر لوازم)
  9. ظرف دانه قناری و آبخوری او را در هفته ۱ تا ۲ بار نظافت نمایید.
  10. پ هنگام نگهداری قناری، قفس قناری در هفته ۲ تا ۳ بار تمیز شود.
  11. سعی شود از قفس های استیل برای نگه داری این پرنده استفاده شود.
  12. باید از صدای قناری و نفس او خاطر جمع باشیم خصوصا در زمان تحرک.
  13. ظروف شکستنی در قفس قناری قرار ندهید زیرا پاهای او را زخمی می کند.
  14. وقتی قناری می خواهد جفت گیری کند سعی کنید چالی که دارید درست می کنید از ابر باشد و به مقدارکمی پنبه در وسط آن قرار دهید. در ضمن در این زمان حتما ظرف آبخوری قناری را چک کنید و او را بی آب رها نکنید.
  15. بدن قناری باید کامل پر داشته باشد، مخصوصا در قسمت سر و گردن و پاهایی کاملا صاف و انگشتان سالم بدون اینکه شقاق و فلس داشته باشد. دلیل بیماری شقاق و فلس (نوعی بیماری قارچی پوستی است که رنگ آن سفید کم رنگ می باشد) کثیف بودن قفس پرنده می باشد. فلس دار بودن پاهای این قناری ها به خاطر کمبود ویتامین است خصوصا ویتامین کلسیم.

تغذیه قناری

  • غذای این پرنده بر اساس نگهداری قناری در قفس باید سنجیده شود.
  • تغذیه جوجه های قناری تا ۴۰ روزگی و ماده ها و جفت ها تخم مرغ آب پز باشد.
  • قناری ها غذای اصلی آنها تخم کتان است که تمام فصول موجود است. یک کیلو تخم کتان نیم کیلو ارزن ریز به آن اضافه می کنیم اما در فصل زمستان یک کیلو تخم کتان، نیم کیلو ارزن، ۱۰۰ گرم تخم کلم، تخم شلغم، تخم کاهو و تخم خلفه. شاهدانه و تخم گشنیز هم اضافه کنید.
  • بهتر است در تابستان از دانه های خنک استفاده شود. مانند (کاهو – اسفناج – خیار سبز – ته پوست هندوانه و ‌سیب به مقدار مختصر و… .) البته در تابستان مخلوط کتان و ارزن همراه با تخم خلفه باشد مناسب تر است

 

قناری پرنده‌ای کوچک، زیبا، دلپذیر و فرح بخش است که می‌تواند باعث آرامش و شادی پرورش دهندگان خود گردد. این پرنده به دو صورت اهلی و وحشی وجود دارد و جثه‌ای کوچک دارد و طول بدن آن بین ۱۳ تا ۲۴ سانتی‌متر بوده و به‌طور متوسط در حدود ۱۷سانتی‌متر می‌باشد. بزرگ‌ترین گونه قناری، نژاد فری پاریسی است که طول بدن آن به ۲۴ سانتی‌متر می‌رسد. این پرنده از خانواده سهره‌ها بوده و رنگ‌های متنوعی دارد. قناری مانند مرغ عشق و فنچ دانه خوار است. پای قناری دارای سه انگشت رو به جلو و یک انگشت رو به عقب می‌باشد. بنابراین برخلاف مرغ عشق بالا رونده نبوده و شاخه نشین محسوب می‌شود. منشأ این پرنده جزیره مادیرا، جزیره آزوریس و جزایر قناری است که این سه جزیره در اقیانوس اطلس قرار دارند و دو جزیره اول متعلق به کشور پرتغال و جزایر قناری متعلق به کشور اسپانیا می‌باشد. قناری‌ها برای زندگی در قفس بسیار مناسب هستند. آن‌ها پرندگان مقاومی بوده و قابل تربیت می‌باشند و عمری نسبتاً طولانی دارند که بین ۱۵ تا ۲۰ سال برآورد شده‌است. نام علمی قناری Serinus Canarius Canarius می‌باشد و نام انگلیسی آن Canary و نام فرانسوی آن Canaries و نام آلمانی آن Kanarische ونام ترکی آن Kanarya است و در زبان عربی به آن کنار، الکناری و هزار گویند. نام فارسی آن قناری است. امروزه پرورش این پرنده در ایران بسیار متداول شده و افراد زیادی اقدام به تکثیر این پرنده نموده و جوجه‌های آن را به علاقه‌مندان می‌فروشند. جنس نر این پرنده آواز می‌خواند و جنس ماده فقط برای جوجه کشی و تکثیر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دوستداران حیوانات...
ما را در سایت دوستداران حیوانات دنبال می کنید

برچسب : نگهداری قناری ,نگهداری قناری در منزل ,تغذیه قناری , نویسنده : پیمان میرانشاهی myloveanimal بازدید : 258 تاريخ : سه شنبه 26 تير 1397 ساعت: 23:00

طوطی پرنده ای بسیار سرگرم کننده است و می توان با آن بازی های زیادی کرد در صورتی که از قبل به او آموزش هایی داده باشید. یکی از آموزش های جالب و تعلیم بازی به طوطی ها ، چیدن چند فنجان به روی هم است.

 

تعلیم بازی به طوطی ها

 برای تهیه این فنجان ها بهتر از داروخانه یا اسباب بازی فروشی خرید کنید و فنجانی را انتخاب کنید که به راحتی داخل فنجان زیری اش قرار بگیرد این بازی را طوطی ها به راحتی می توانند انجام بدهند و آنها از این بازی شاد می شوند.

ابتدا از ۴ فنجان شروع می کنیم و سعی می کنیم اندازه ی آنها یکی باشند و فنجان ها را مرتب می کنیم طوطی آنها را به سمت شما باز می گرداند.

از طوطی بخواهید که فنجان بزرگ را که در وسط میز قرار دارد را به سمت شما بدهد و شما با ضربه زدن به فنجان می توانید به او آموزش دهید که فنجان دوم را به روی فنجان قبلی قرار دهد.

شما اگر در ابتدا بازی بستکبال را به او یاد داده باشین او این بازی را به سادگی می تواند انجام دهد ولی اگر چنین نباشد شما می توانید کف دست خود را کج به روی دهانه فنجان نشان بدهید تا دومین فنجان به سر آن بخورد.

به همین ترتیب فنجان سوم را وسط میز قرار داده و به آن اشاره کنید تا طوطی متوجه بشود و آن را به سمت شما بیاورد و حتما باید درست اشاره شود تا طوطی کاملا کارشو انجام بدهد و به همین ترتیب فنجان کوچک تر را تکرار میکنید .

وقتی طوطی به سادگی این عمل را انجام می دهد بهتر از که شما فنجان ها را به اندازه مرتب کنید تا او فنجان بزرگ را در فنجان بزرگتر قرار دهد و به همین ترتیب فنجان بعدی و در آخر فنجان کوچک تر را قرار دهد .

 

 

 

یک طوطی در باغ پرندگان

 

دو طوطی در طبیعت

طوطی‌ها عبارتند از نزدیک به ۳۷۲ گونه پرنده در ۸۶ سرده گوناگون که راستهٔ طوطی‌سانان از فروردهٔ نوآروارگان را تشکیل می‌دهند و اغلب در سرزمین‌های گرمسیر و نیمه‌گرمسیر زندگی می‌کنند. راسته طوطی‌سانان متشکل از سه بالاخانواده است که شامل طوطی‌ایان (طوطی‌های راستین)، کاکادویان (طوطی‌های کاکل سفید)، و کاکاپویان (طوطی‌های نیوزیلند) می‌شود. بیشترین تنوع طوطی‌ها در آمریکای جنوبی و استرالزی است.

 

طوطی‌ها انواع گوناگونی دارند که با رنگ‌های متنوع پرهای بال و پرهای سر و دم از هم متمایز می‌شوند. بال‌های طوطی‌سانان رنگین و منقارشان خمیده و کژ است، بعضی کاکل و دم کوتاه و بعضی دم دراز دارند. طوطی‌ها صدای بلند و رسایی دارند. طوطی‌ها معمولاً از میوه‌ها و دانه‌ها استفاده می‌کنند و منقار بسیار محکمی دارند که در شکستن دانه‌های سخت به کار می‌برند. بیشتر این پرندگان دودیسی جنسی ندارند و هر دو جنسشان به یک شکل هستند. رنگ اکثر طوطی‌ها سبز می‌باشد که این رنگ با رنگ‌های روشن دیگر ترکیب شده است. گاهی نیز طوطی‌ها دارای چندیدن رنگ مختلف هستند.

 

طوطی در کنار زاغ، کلاغ، و غراب دارای بیشترین هوش در میان پرندگان است. این پرنده توانایی تقلید صداها را داشته و بدون درک مطلب، کلمات را تلفظ می‌کند ولی گاهی دیده شده که طوطی با مشاهده صحنه یا شخص یا رفتار دیگران کلمات مناسب و به جا استفاده می‌کند. حتی در برخی موارد دیده شده که یک طوطی تا چند هزار کلمه می‌تواند حرف بزند.

سنگواره‌های بدست آمده از راسته طوطی‌سانان بسیار کم و محدود است که این امر باعث گمانه‌زنی در مورد نحوه فرگشت این پرنده شده است. یک سنگواره هفتاد میلیون سالهٔ ۱۵ میلی‌متری که از منقار پایینی یک طوطی در منطقهسازند لانس کریک واقع در دهکدهٔ نیوبرا در ویوسیگ پیدا شده است جزو سنگواره نخستین طوطی‌هایی به‌شمار می‌آمد که در دورهٔ کرتاسه زندگی می‌کرده‌اند. در حالی که تحقیقات بعدی نشان داد که این تکه سنگواره پیدا شده احتمالاً متعلق به دایناسورهای کائگناتید (گروهی از دایناسورها که شبیه پرندگان نبودند ولی دارای منقاری شبیه به پرندگان بوده‌اند) بوده است.

 

 

چیزی که در حال حاضر به عنوان یک فرضیهٔ پذیرفته شده وجود دارد این است که راستهٔ طوطی‌سانان و اجدادشان در معرض سومین انقراض بزرگی بوده‌اند که حدود ۶۵ میلیون سال پیش در کرتاسه رخ داده است. اگر چنین فرضی درست باشد، طوطی‌ها نباید از یک جد دایناسورشان که شباهتی مورفولوژیکی با طوطی‌ها داشته است فرگشت یافته، بلکه فقط تبدیل به پرندگانی درخت‌نشین شده‌اند.

 
دوستداران حیوانات...
ما را در سایت دوستداران حیوانات دنبال می کنید

برچسب : طوطی ,تعلیم بازی به طوطی ها ,انواع طوطی, نویسنده : پیمان میرانشاهی myloveanimal بازدید : 261 تاريخ : يکشنبه 24 تير 1397 ساعت: 16:12

لاک پشت ها خزندگانی آرام و کم تحرک هستند و امروزه به عنوان حیوان خانگی در آکواریوم ها نگهداری می شوند. در مطلب زیر درباره انواع لاک پشت ها، نحوه نگهداری، تغذیه و تشخیص طول عمر لاک پشتها صحبت می کنیم. با ما همراه باشید.

 

تشخیص نر و ماده لاک پشت ها

  • لاک پشت نر دارای دماغه بلندتری نسبت به لاک پشت ماده می باشد.
  • پنجه های لاک پشت نر کشیده و پهن است و ناخن های بلندی دارد.
  • لاک پشت ماده دارای دم کوتاه و نازک تری است.
  • دم لاک پشت نر ضخیم و بلند است.
  • لاک زیر شکم نر بیضی شکل وبه صورت صاف و محدب است.
  • لاک زیر شکم ماده ها پهن و در وسط دارای فرورفتگی بسیار کمی است.

 

انواع لاک پشت ها

  1. لاک پشت آبی
  2. لاک پشت خاکی

 لاک پشت ها چقدر عمر میکنند؟

  • لاک پشت آبی معمولا ۳۰ تا ۴۰ سال عمر می کند.
  • رشد لاک پشت آبی آهسته است و می توان از نظر جثه تا حدی به میزان سن لاک پشت پی ببریم.
  • بلوغ لاک پشت آبی در ۸ یا ۵ سالگی شکل می گیرد.
  • بلوغ  در لاک پشت خاکی در ۲۰ سالگی شکل می گیرد.
  • لاک تیره نشان دهنده بلوغ کامل است.
  • برای تشخیص سن لاک پشت توجه کنید که هر چه سن لاک پشت کم تر باشد، لاک آن شاداب تر و سالم تر است

 

لاک‌پشت‌ها، سنگ پشت یا کَشَف‌ها[۱] سرده‌ای هستند از راستهٔ لاک‌پشت‌سانان[۲] (Testudines).

 

لاک‌پشت‌سانان از بی‌کمانان هستند، آب‌پرده‌دارانی (خزندگانی) با لاک استخوانی پشتی و لاک استخوانی شکمی هستند که کمربند اندام حرکتی آنها درون دنده‌هاست و دندان ندارند.[۲]

 

 

از ۳۰۰ گونهٔ موجود برخی از آن‌ها شدیداً در معرض انقراض قرار دارند. از گونه‌های معروف آن می‌شود به لاک‌پشت زینی، لاک‌پشت چرمی و لاک‌پشت‌های سه‌چنگالی اشاره کرد.[۱]

دوستداران حیوانات...
ما را در سایت دوستداران حیوانات دنبال می کنید

برچسب : لاک پشت ها,انواع لاک پشت ها , تشخیص نر و ماده لاک پشت ها ,لاک پشت نر ,لاک پشت ها چقدر عمر میکنند, نویسنده : پیمان میرانشاهی myloveanimal بازدید : 299 تاريخ : يکشنبه 24 تير 1397 ساعت: 16:07

یکی از حیوانات شگفت انگیز در جوندگان خوکچه هندی است که مناسب برای نگهداری در تمام سنین افراد می باشد که این حیوان را می توان در داخل و یا خارج از خانه نگه داشت، نام علمی این حیوان Guinea Pig  می باشد

 

راه و روش های نگهداری از خوکچه هندی

خوکچه هندی را می توان مانند حیوانات دیگری چون سگ و گربه به راحتی نگهداری کرد ولی نیاز به رسیدگی و مراقبت دارد و نزاد مو بلند آن به مراقبت بیشتری احتیاج دارد. نگهداری خوکچه برای کودکان خردسال توصیه نمی گردد.

در واقع خوکچه هندی ظاهری منحنی شکل، درشت با پیشانی کوتاه و چشمانی درشت و گوش هایی افتاده دارد. تمامی نژاد های این حیوان از نظر اندازه بدن یک شکل هستند و تنها تفاوت آن ها در رنگ آن ها می باشد. نژاد مو بلند این حیوان به نگهداری بیشتری نسبت به مو کوتاه آن دارد.

برای نگهداری خوکچه جنسیت آن اهمیت ندارد و بهتر است برای نگهداری و تربیت این حیوان از دو تای آن ها تهیه کنید چون این حیوان بسیار اجتماعی می باشد. نژاد مو کوتاه این حیوان از رنگ های مشکی و کرم و شکلاتی و سفید می باشد.

زمان خریداری خوکچه بهتر است آن را در سن ۶ تا ۱۰ هفته تهیه کنید زیرا کوچک تر از این سن باید در کنار مادرش تغذیه شود.  بهتر است برای نگهداری آن از ۲ جنس ماده انتخاب شود زیرا خوکچه های نر بالغ نمی توانند با خوکچه ی نر جدید  ارتباط خوبی برقرار کنند.

 

خوکچه هِندی جانوری است که انگلیسی‌ها آن را خوک گینه (Guinea pig) می‌نامند. اما این حیوان نه به خوکها ربطی دارد نه به هندوستان نه حتی به گینه؛ بلکه این حیوان جونده‌ای خون‌گرم است که از خویشاوندان خرگوش به‌شمار می‌آید.

 

خوکچه هندی بومی آمریکای جنوبی است و بسیار پیش‌تر از آنکه اسپانیایی‌ها به آمریکا قدم بگذارند اینکاها این حیوان را دست‌آموز کرده بودند و حتی از گوشت آن خوراکی تهیه می‌کردند و در مراسم مذهبی و طب سنتی از آن استفاده می‌کردند. پس از کشف قاره آمریکا این جانور در قرن ۱۶ به اروپا نیز راه یافت و حتی در اروپا نیز آن را می‌خوردند. در حال حاضر اهالی کشور پرو و اکوادور[نیازمند منبع] از آن تغذیه می‌کنند.

شکل ظاهری

 

خوکچه هندی جونده بزرگی است. وزنش بین ۷۰۰ گرم تا ۱٫۲۰۰ گرم متغیر است و ۲۰ تا ۲۵ سانتیمتر درازا دارد. دم ندارد و گوشهای برهنه و گرد و کوچکی دارد. در پاهای پیشین آن چهار انگشت و در پاهای عقبی آن سه انگشت وجود دارد و از سر هر یک از انگشتان نیز چنگال پهنی برآمده‌است. معمولاً به‌طور میانگین چهار تا پنج سال عمر می‌کنند اما در شرایط خوب تا ۸ سال هم عمر کرده‌اند. طول عمر یک خوکچه هندی که در کتاب رکوردها ثبت شده‌است ۱۴ سال و ۱۰ ماه و ۲ هفته بوده‌است.

دوستداران حیوانات...
ما را در سایت دوستداران حیوانات دنبال می کنید

برچسب : خوکچه هندی ,راه و روش های نگهداری از خوکچه هندی ,خوکچه هندی , نویسنده : پیمان میرانشاهی myloveanimal بازدید : 229 تاريخ : يکشنبه 24 تير 1397 ساعت: 16:02

ماهی جنگجو فایتر که به جنگجوی سیاه معروف است در مناطق گرمسیر تایلند به وفور یافت می شود. نگهداری از ماهی فایتر بسیار آسان و کم هزینه است اما اصول نگهداری از ماهی فایتر خاص است

 

روش نگهداری از ماهی فایتر در تنگ

ماهی فایتر نیازمند تنگ بزرگی است و آب تنگ باید بدون کلر باشد. تنگ ماهی فایتر باید دارای گیاهان بی خطر و نرم باشد چرا که بسیار علاقه به بازی و پنهان شدن در لابه لای گیاهان دارند.

فایتر ها احتیاج به فعالیت روزانه دارند و نباید آن ها را در یک لیوان یک بار مصرف نگهداری کرد.

در هنگام جابه جا کردن ماهی فایتر از تور استفاده نکنید زیرا باله های نازک و بسیار آسیب پذیر دارد.

ماهی فایتر از جمله زیباترین ماهی های آب شیرین است که در شرایط مطلوب ۴ سال عمر می کند. هرچه قدر شرایط روحی ماهی فایتر بهتر باشد، طول عمر آن نیز بیشتر می شود.

تغییر دمای ناگهانی برای ماهی فایتر بسیار مضر است.

 

توجه کنید که فیلتر تصفیه کننده‌ای که برای آکواریوم میخرید، زیاد قوی نباشد و مکندگی زیادی نداشته باشد که خدایی نکرده باله‌های ماهی را درون خود نکشد و باعث از بین رفتن ماهی نشود.

 

همچنین توجه کنید که هرگز از گیاهان مصنوعی که برگ‌های تیز و برنده دارند و هنچنین سنگ‌هایی که گوشه‌های تیزی دارند در این آکواریوم استفاده نکنید. در عوض میتوانید از سنگ‌های صیغلی و گِرد و گیاهان طبیعیِ مخصوص آکواریم استفاده کنید.

 

یک فایتر را تنها نگهداری کنید

ماهی فایتر از نامش مشخص است که ماهی پرخاشگر و جنگ طلبی است، به همین دلیل توصیه میشود این ماهی را تنها نگه دارید. البته یک حالت خاص وجود دارد که میتوانید چند ماهی فایتر را با هم نگه دارید؛ آن هم این است که چندین ماهی ماده (حداقل ۵تا) را با هم نگه دارید. در این شرایط ماهی‌ها زیاد با هم کاری ندارند.

 

توجه داشته باشید که جفت زدن ماهی‌های فایتر هم کار راحتی نیست و نیاز به تجربه و دانش در این زمینه دارد، پس اگر تمایل دارید برای ماهی خود جفت بخرید، اول در اینترنت در این باره جست‌و‌جو کنید و همچنین با افراد مطلع مشورت کنید و اگر احساس کردید که به آگاهی لازم رسیدید، برای این کار اقدام کنید.

دوستداران حیوانات...
ما را در سایت دوستداران حیوانات دنبال می کنید

برچسب : ماهی جنگجو فایتر ,نگهداری از ماهی فایتر ,ماهی فایتر , نویسنده : پیمان میرانشاهی myloveanimal بازدید : 244 تاريخ : يکشنبه 24 تير 1397 ساعت: 15:03

اولین اثری که از زنبورعسل به دست آمده، فسیلی است که متعلق به چهل میلیون سال قبل می باشد که در آن زنبورعسل در داخل صمغ درخت محبوس شده و این فسیل در موزه زنبورعسل شهر وایمار آلمان نگهداری می شود.

آثار به دست آمده در مصر نشان می دهد که در این کشور ۴۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح زنبورداری در کندو های گلی و سفالی رسم بوده است. حدود ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح، زنبورعسل در کشور سوئد شهر استهکلم وجود داشته است.

یک کندو عسل خوب در فصل فعالیت شدید در اوایل خرداد در اطراف تهران می تواند ۸۰۰۰۰ کندو و ۵۰۰۰۰ زنبور داشته باشد. همین کندوی عسل معمولا در زمستان تعداد زنبورهایش به ۹۰۰۰ عدد و یا کمتر تقلیل پیدا می کند.

 

زنبورعسل و چگونگی تولید عسل

زنبورعسل برای اینکه یک قاشق چایخوری عسل جمع کند، بایستی فاصله ای برابر تهران-برلین را طی کند و در بین راه دو میلیون بار روی گلها مینشیند.

یک زنبور برای به دست آوردن یک گرم عسل بایستی در روز روی ۶۰۰۰  تا ۸۰۰۰ گل بنشیند و برای جمع کردن یک کیلوگرم عسل باید ۷ بار دور زمین پرواز کند.

ملکه تخمک هایی هر کدام به وزن پنج دهم میلی گرم می گذارد. یعنی وزن ۲۰۰۰ عدد آن فقط یک گرم می شود.

ارزش غذایی گرده های مختلف برای زنبور های عسل یکسان نیست.  ،بهترین گرده متعلق به گل بیدمشک و بدترین آن برای درخت های برگ سوزنی مثل درخت کاج و … می باشد. زنبورها با تمام هوشی که دارند، توانایی تشخیص گرده خوب و بد را ندارند.

زنبورعسل هنگام پرواز، بال هایش را حدود ۲۰۰ بار در ثانیه تکان می دهد. سرعت طبیعی پرواز زنبور عسل تقریبا ۳۰ کیلومتر در ساعت و به طور متوسط ۵۰۰ متر در دقیقه است.

ملکه ای که قدش کمی بلندتر از کارگرها است، در تمام طول مدت زندگی فقط دوبار رنگ خورشید را می بیند. اولین بار هنگام پرواز در حال جفت گیری و دومین بار موقع بچه دار شدن. وی تمام زندگی اش را داخل کندو می گذراند.

  • زنبورعسل مزه های ترش و شیرین و شور را تشخیص می دهد ولی قادر به تشخیص مزه تلخ نیست.
  • وزن یک زنبور زرد عسل حدود ۸۰ میلی گرم است.
  • یک زنبور کارگر در تمام طول عمر خود حدود یک قاشق چایخوری عسل تولید می کند.
  • زنبور برای جمع آوری ۲۸ گرم عسل باید مسافتی به اندازه یک دور کره زمین را پرواز کند.

علت وجوددو ملکه در یک کندو و تخم ریزی در قاب مشترک

 

این دو دلیل به شرح زیر می باشد:

 

1-در کندو یک برگه موم زنبور دار در وسط جمعیت گذاشته است و قاب هایی دارای تخم در طرفی از کندو و ملکه در قابی دیگر در آن طرف کندو است زنبوران به دلایلی مدتی روی برگه کار نمی کنند ملکه وقتی می بیند روی برگه کار نشده فکر می کند پشت برگه چیزی نیست و در همان طرف خود تخم ریزی می کند و زنبوران آن طرف هم می بینند که برگه موم کار نکرده است و مانند ملکه فکر کرده و می گویند که پشت برگه چیزی نیست برای همین در طرف خود می بینند که ملکه وجود ندارد برای همین با تخم های موجود شاخون ملکه می بندند. و بعد از مدتی ملکه از تخم بیرون می آید و شروع به تخم ریزی می کند تا به دلایلی برگه موم بافته شده و دو ملکه یکدیگر در یک قاب تخم ریزی می کنند .

 

 

2- ممکن است زنبوران طرف بدون ملکه به پشت قاب کم کم رفته و آن طرف خالی باشد بعد ملکه ای در دیگر کندو با زنبورانی وارد کندو شده و متوجه می شوند زنبوری نیست و در آنجا خانه می گزینند ولی این موضوع احتمال بسیار بسیار کمی دارد .

 

صحبت کردن زنبور عسل

 

 

این رفتارمعمولاً بیشتر با رقص نمود می یابد؛ ولی فرومون ها و حتی صداهای مختلف در برقراری ارتباط بین زنبورها مؤثرند .

 

زنبور هنگام رقص به سه عامل توجه می کند :

 

الف- موقعیت خورشید ؛  ب- موقعیت شهد ؛  پ- موقعیت کندو

 

زنبور با رقص خود سه مفهوم را انتقال می دهد : جهت، فاصله و منظور از سفر(میزان ارزش منبع شهد با شدّت حرکت شکم زنبور مشخص می شود) .در عرض نیم ساعت حدود شصت درصد زنبورها متوجه ی این اطلاعات می شوند .

 

دو نوع رقص در زنبور دیده می شود:

 

1 -    دایره ای که برای انتقال اطلاعات مربوط به سوژه ای که در فا صله کمتر از 100 متر قرار دارد به کار می رود

 

 

2 - رقص به شکل هشت لاتین (8) که در مورد مسافت بیش از 100 متر انجام می شود .

 

 

خصوصیات زنبور عسل خوب

خصوصیات یک نژاد خوب

-  پر محصول و آرام باشد و نیش نزند. 

 - بچه دهی کم و قدرت چرای خوبی داشته باشد

- در مقابل امراض مقاوم باشد.

- مصرف عسل زمستانی اش کم است. 

- رشد سالانه‌ را هر چه زودتر شروع کرده و سریع به حداکثر رشد برسد.

به عنوان مهم ترین نژادهای زنبور عسل اروپائی یا معمولی،  می‌توان از زنبور عسل ایتالیایی، کارنیکا و نژاد قفقازی، نام برد. 

 

زنبور نژاد ایرانی بسیار ریز، پر نیش، با تولید عسل زیاد و مقاوم به آفات و امراض می باشد.

 

 

دوستداران حیوانات...
ما را در سایت دوستداران حیوانات دنبال می کنید

برچسب : زنبورعسل و چگونگی تولید عسل ,صحبت کردن زنبور عسل ,خصوصیات زنبور عسل خوب ,زنبور عسل , نویسنده : پیمان میرانشاهی myloveanimal بازدید : 219 تاريخ : يکشنبه 24 تير 1397 ساعت: 15:01

یکی از مارمولک های خانگی  به نام Gargoyle Gecko است. او را بیشتر به این Bumpy Gecko می شناسند. معروفترین نوع مارمولک خانگی (Gecko)  می باشد که در حال حاضر به پرورش آن می پردازند. به خاطر رنگ و شرایط خاصی که این مارمولک ها دارند امروزه جزء  یکی از محبوب ترین خزندگان به شمار می آیند.

توصیف فیزیکی مارمولک خانگی

سایز متوسط این مارمولک های خانگی از نوع بالغشان به ۲۰سانتی متر می رسد البته در بچه مارمولک ها خانگی از پوزه تا مخرج آنها ۵/۲ سانتی متر می باشد.

وزن

مارمولک های بالغ به ۶۰ گرم می رسند اما نوزاد این خزنده که از تخم بیرون میاد ۳ گرم وزن دارد.

پوست و رنگ

مارمولک های خانگی از رنگ های مختلفی تشکیل شده اند که متداول ترین آن ها:

  • خال‌خالی سفید
  • زرد
  • خاکستری
  • قهوه‌ای
  • نارنجی و قرمز
  • می باشند.

این خزندگان خانگی را می  توان  به سه دسته ی زیر تقسیم کرد:

  • راه راه
  • خالدار
  • کاکل دار

چشم و پاهای مارمولک خانگی

این خزندگان خانگی سطح شیشه ای و صاف را نمی توانند بالا روند زیرا پنجه های آنها طوری آفریده شده که روی درخت و شاخه ها می توانند حرکت کنند. مارمولک ها چشمانی بزرگ و گرد دارند. سوراخ بینی این خزنده بالای دهانش قرار دارد. دم مارمولک بلند است و وقتی بترسد این دم ممکن است بیفتد. مارمولک های خانگی دندان های تیزی دارند چه نوزاد و چه بالغ فرقی نمی کنند.

 

 

یک بچه مارمولک خانگی در ایران

 

یک مارمولک خانگی

مارمولک خانگی (نام علمی: Hemidactylus frenatus) نوعی مارمولک خانگی است. این جانور بومی جنوب شرقی آسیاست و به نام‌های مارمولک اقیانوسیه‌ای و مارمولک آسیایی نیز خوانده می‌شود. مارمولک خانگی به وسیله کشتی‌ها در بسیاری نقاط جهان از جمله جنوب کشور آمریکا، استرالیا، آفریقا و خاورمیانه پراکنده شده است.

 

اندازه آن حدود ۷٫۵ تا ۱۵ سانتی‌متر است و معمولاً بر دیوار خانه‌ها و ساختمان‌ها در جستجوی حشرات دیده می‌شود. از آنجا که مارمولک‌های خانگی (مانند خیلی از مارمولک‌ها) صدایی مانند جکو، جکو تولید می‌کنند، در برخی زبان‌ها از جمله انگلیسی، جکو نامیده شده‌اند.

 

خرافات در مورد مارمولک خانگی

در برخی کشورها از قبیل هندوستان برخی مردم باور دارند که مارمولک‌های خانگی سمی هستند. در جنوب شرق آسیا مردم آنها را خوش یمن می‌دانند در حالی که در برخی مناطق هند بدیمن دانسته می‌شوند و در برخی دیگر از مناطق هند دیدن مارمولک در شب عید دیوالی را نشانه رسیدن به خوشبختی در سال بعد می‌دانند. در بنگلادش آنها سمبل پایداری در راستگویی هستند (چون صدایی که تولید می‌کنند "thik" به زبان محلی راستی معنا می‌دهد) و بالاخره در یمن و برخی دیگر از کشورهای عربی بیماری‌های پوستی را به راه رفتن مارمولک بر پوست صورت در زمان خواب منتسب می‌کنند.

دوستداران حیوانات...
ما را در سایت دوستداران حیوانات دنبال می کنید

برچسب : چشم و پاهای مارمولک خانگی,توصیف فیزیکی مارمولک خانگی, مارمولک های خانگی , نویسنده : پیمان میرانشاهی myloveanimal بازدید : 247 تاريخ : يکشنبه 24 تير 1397 ساعت: 14:53

 

 

عروس هلندی در دسته طوطی سانان ریز جثه با تاج بلند و زیبا قرار دارد. عروس هلندی نر لپ های سرخ و زیباتری نسبت به ماده عروس دارد. اولین نکته ای که در مورد نگهداری عروس هلندی در منزل باید رعایت کنیم، بهداشت و استحمام عروس و قفس است.

این طوطی سانان به خصوص در فصول گرم سال علاقه زیادی به آب تنی دارند و شما می توانید با گذاشتن یک ظرف آب او را تشویق به استحمام کنید. بیشترین معضل صاحبان برای نگهداری عروس هلندی در منزل شوره و ریختن گردهای سفید و سبک هستند. این گرد ها با پر زدن پرنده به تمام خانه منتقل می شود.

 

علت ریزش پرهای عروس هلندی

  • ممکن است پرنده دچار آلرژی و حساسیت شده باشد.

  • مهم ترین علت خارش پرهای عروس هلندی عدم رعایت بهداشت قفس است.

عروس هلندی (نام علمی: Nymphicus hollandicus) از خانوادهٔ طوطی‌های کاکل‌دار و کوچکترین عضو این خانواده از نظر جثه در استرالیا می‌باشد. این پرندگان به عنوان حیوانات خانگی محبوبیت زیادی در سطح جهانی دارند و تکثیر آن‌ها نیز به نسبت آسان می‌باشد. این پرندگان پس از مرغ عشق محبوب‌ترین پرندگان زینتی محسوب می‌شوند.[۲]

 

در قبل این پرنده را به عنوان عضوی از خانوادهٔ طوطیها می‌دانستند اما مطالعات مولکولی اخیر این پرنده را متعلق به خانوادهٔ طوطی‌های کاکل‌دار می‌داند. عروس‌ها بومی منطقه‌ای دورافتاده در درون استرالیا هستند که مناطق مورد علاقه آن‌ها زمین‌هایی پوشیده شده با علف و بوته درختان کوتاه است.

 

 

در زبان انگلیسی این پرنده را کاکه‌تیِل Cockatiel می‌نامند و در اغلب زبان‌های رایج دنیا به همین نام شناخته می‌شود. نام این پرنده در زبان فرانسویودر زبان آلمانی Nymphensittich و در زبان عربی «الکوکاتیل» است. در زبان فارسی به این پرنده «عروس هلندی» می‌گویند و نام «عروس هلندی» در بین پرنده فروشان و پرورش دهندگان آن به شدت رایج و متداول است. نام «عروس هلندی» در حقیقت ترجمه نام علمی و لاتینی این پرنده می‌باشد. غذای عروس هلندی دانه است ولی ممکن است گونه‌های خاصی از این پرندگان تخم مرغ و هویج پخته و رنده شده با درجه ریز رنده رو دوست داشته باشند و از خوردن ان لذت ببرند توجه داشته باشید که تخم مرغ و هویج حتماً حتماً باید خوب پخته شوند و خیلی ریز رنده شوند. این نوع طوطی‌ها توانایی یادگیری صحبت کردن را دارند، البته با توجه به این که نوع نر این پرنده از ماده باهوشتر است، بیشتر پرنده نر قادر به صحبت کردن خواهد بود. برای آموزش صحبت کردن به پرنده بهتر است که از جوجگی با آن تمرین شود. عروس هلندی‌ها حیوانات بسیار اجتماعی هستند و از همنشینی با انسان‌ها لذت میبرند.

 

 

عروس هلندی در دسته طوطی سانان ریز جثه با تاج بلند و زیبا قرار دارد. عروس هلندی نر لپ های سرخ و زیباتری نسبت به ماده عروس دارد. اولین نکته ای که در مورد نگهداری عروس هلندی در منزل باید رعایت کنیم، بهداشت و استحمام عروس و قفس است.

این طوطی سانان به خصوص در فصول گرم سال علاقه زیادی به آب تنی دارند و شما می توانید با گذاشتن یک ظرف آب او را تشویق به استحمام کنید. بیشترین معضل صاحبان برای نگهداری عروس هلندی در منزل شوره و ریختن گردهای سفید و سبک هستند. این گرد ها با پر زدن پرنده به تمام خانه منتقل می شود.

 

علت ریزش پرهای عروس هلندی

  • ممکن است پرنده دچار آلرژی و حساسیت شده باشد.

  • مهم ترین علت خارش پرهای عروس هلندی عدم رعایت بهداشت قفس است.

عروس هلندی (نام علمی: Nymphicus hollandicus) از خانوادهٔ طوطی‌های کاکل‌دار و کوچکترین عضو این خانواده از نظر جثه در استرالیا می‌باشد. این پرندگان به عنوان حیوانات خانگی محبوبیت زیادی در سطح جهانی دارند و تکثیر آن‌ها نیز به نسبت آسان می‌باشد. این پرندگان پس از مرغ عشق محبوب‌ترین پرندگان زینتی محسوب می‌شوند.[۲]

 

در قبل این پرنده را به عنوان عضوی از خانوادهٔ طوطیها می‌دانستند اما مطالعات مولکولی اخیر این پرنده را متعلق به خانوادهٔ طوطی‌های کاکل‌دار می‌داند. عروس‌ها بومی منطقه‌ای دورافتاده در درون استرالیا هستند که مناطق مورد علاقه آن‌ها زمین‌هایی پوشیده شده با علف و بوته درختان کوتاه است.

 

 

در زبان انگلیسی این پرنده را کاکه‌تیِل Cockatiel می‌نامند و در اغلب زبان‌های رایج دنیا به همین نام شناخته می‌شود. نام این پرنده در زبان فرانسویودر زبان آلمانی Nymphensittich و در زبان عربی «الکوکاتیل» است. در زبان فارسی به این پرنده «عروس هلندی» می‌گویند و نام «عروس هلندی» در بین پرنده فروشان و پرورش دهندگان آن به شدت رایج و متداول است. نام «عروس هلندی» در حقیقت ترجمه نام علمی و لاتینی این پرنده می‌باشد. غذای عروس هلندی دانه است ولی ممکن است گونه‌های خاصی از این پرندگان تخم مرغ و هویج پخته و رنده شده با درجه ریز رنده رو دوست داشته باشند و از خوردن ان لذت ببرند توجه داشته باشید که تخم مرغ و هویج حتماً حتماً باید خوب پخته شوند و خیلی ریز رنده شوند. این نوع طوطی‌ها توانایی یادگیری صحبت کردن را دارند، البته با توجه به این که نوع نر این پرنده از ماده باهوشتر است، بیشتر پرنده نر قادر به صحبت کردن خواهد بود. برای آموزش صحبت کردن به پرنده بهتر است که از جوجگی با آن تمرین شود. عروس هلندی‌ها حیوانات بسیار اجتماعی هستند و از همنشینی با انسان‌ها لذت میبرند.

 
دوستداران حیوانات...
ما را در سایت دوستداران حیوانات دنبال می کنید

برچسب : عروس هلندی ,علت ریزش پرهای عروس هلندی, نویسنده : پیمان میرانشاهی myloveanimal بازدید : 241 تاريخ : يکشنبه 24 تير 1397 ساعت: 14:50

آیا شما به حیات وحش علاقه دارید؟ نگهداری از سگ ها و گربه ها برایتان خیلی ساده است؟ ما در این قسمت به معرفی 6 حیوان خانگی که می توانند هیجان را دوباره در شما زنده کنند می پردازیم:

 

۱. مار (Snake)

آیا شما به طور مداوم به مسافرت می روید؟ باید از اطرافیانتان برای نگهداری از حیوان خانگی مورد علاقتان کمک بگیرید؟ مار می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد چرا که به طور معمول دوره تغذیه آن ها ۱۰-۱۴ روز است. مارها به حداقل مراقبت ممکن نیاز دارند و تنها مشکل در نگهداری آن ها تامین تجهیزات خاص مورد نیاز آنان است (مانند: تانک های بزرگ، مکان هایی برای مخفی شدن و سیستم نوری مناسب).

 

حیوان خانگی غیرمعمول

 

مارها از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. اگر تصمیم به نگهداری از مار به عنوان حیوان خانگی خود گرفته اید، باید خود را برای یک تعهد طولانی مدت آماده کنید چرا که مار ها عمر طولانی دارند و بعضی گونه ها مانند بال پیتون به راحتی تا ۳۰ سال زندگی می کنند.

 

۲. شوگر گلایدر (Sugar Glider)

حیوان خانگی غیرمعمول

 

آیا فرزند شما علاقه زیادی به موش یا همستر دارد؟ می توانید به خرید یک شوگرگلایدر فکر کنید! این حیوانات خزدار کوچک اصلیت استرالیایی دارند و می توانند مسافت زیادی را در هوا سر بخورند (به همین دلیل به آن ها گلایدر گفته می شود) چشمان کاریکاتور مانند بزرگ شوگرگلایدر ها، توانایی دید در شب  را به آن ها می دهد. رژیم غدایی این گونه شامل میوه ها، سبزیجات و حشرات است. اگر علاقه دارید که یکی از آنان را به عنوان حیوان خانگی داشته باشید، حتما از یک فروشنده معتبر خرید کنید چرا که بسیاری از آنان به طور غیرقانونی از طبیعت صید و به اسارت گرفته می شوند.

 

۳. برگچه‌خوار (Capybara)

حیوان خانگی خاص

 

همان طور که اسم آن ها جالب است (کاپی بارا!!)، نگهداری از این گونه نیز می تواند هیجان خاص خودش را داشته باشد. حداکثر اندازه برگچه خوار ها که اصالت آفریقایی دارند به اندازه یک سگ متوسط است و در طبیعت به صورت دسته ای زندگی می کنند. پس در صورت تمایل به نگهداری از آنان حتما به صورت جفت باشند تا احساس تنهایی نکنند. کاپی بارا ها نیمه آبزی هستند و در شرایط و محیط های نیمه گرمسیری می توانند به راحتی زندگی کنند. فقط توجه داشته باشید در صورتی که یکی از آنان را به عنوان حیوان خانگی خود انتخاب کنید، وسایل خانه شما و همچنین استخرتان دیگر شبیه قبل نخواهد بود!

 

۴. سروال (Serval)

حیوان خانگی خاص

 

اکر علاقه زیادی به گربه های وحشی دارید، سروال می تواند یکی از بهترین گزینه های شما باشد. این حیوانات دارای خال های سیاه هستند و وزنی حدود ۵ الی ۲۰ کیلوگرم دارند. سروال ها حتی در اسارت تا حد زیادی خوی وحشی خود را حفظ می کنند و هنگام نگهداری در خانه می توانند بسیار مخرب باشند. ارتباط بسیار صمیمی و دوستانه برای نگهداری از این حیوان ضروری است. اگر شما به نگهداری گربه ای که خلق و خوی آرام تری داشته باشد علاقه مندید می توانید یکی از گربه های ساوانا (که در شاخه ای بین گربه های عادی و سروال ها قرار می گیرند) را به عنوان حیوان خانگی خود انتخاب کنید.

 

 ۵. والارو (Wallaroo)

حیوان خانگی خاص

 

حیواناتی با دم بسیار بلند که از نظر اندازه کمی کوچک تر از کانگرو ها می باشند. معمولا روی دو پای خود می نشینند به همین دلیل گاهی با کانگروها اشتباه گرفته می شوند. وزنی حدود ۲۰ تا ۵۰ کیلوگرم دارند و تا ۲۰ سال می توانند در کنار شما زندگی کنند. والارو ها شیطنت های مخصوص خودشان را دارند اما اگر به خوبی آموزش ببینند رفتاری قابل کنترل خواهند داشت.

 

۶. آکسولوتل (Axolotl)

حیوان خانگی خاص

 

آکسولوتل ها گونه ای غیر عادی از خانواده سمندرهای مکزیکی هستند. رنگی خیره کننده دارند که می تواند از خاکستری تا صورتی متغیر باشد. دارای توانایی احیای اعضا هستند و در صورت آسیب دیدن یا از دست دادن یک عضو، بعد از مدتی سلامت خود را به دست می آورند. دارای عمر طولانی هستند (تقریبا ۱۵ سال  و همه عمر خود را در آب سپری می کنند و به آکواریمی با حداقل اندازه ۶۰ – ۸۰ لیتر که سیستم تصفیه آرامی داشته باشد نیاز دارند (در صورت قوی بودن سیستم تصفی ، باله های ظریف آنان ممکن است صدمه ببیند) در رژیم غذایی آنان گوشت نقش مهمی دارد و باید به طور منظم با آن تغذیه شوند.

دوستداران حیوانات...
ما را در سایت دوستداران حیوانات دنبال می کنید

برچسب : حیوان خانگی خاص ,حیوان خانگی ,شوگر گلایدر , آکسولوتل ,گربه های وحشی, نویسنده : پیمان میرانشاهی myloveanimal بازدید : 348 تاريخ : جمعه 22 تير 1397 ساعت: 14:14